Hokken in Turkije - Reisverslag uit Payallar, Turkije van Ellen Hendriks - WaarBenJij.nu Hokken in Turkije - Reisverslag uit Payallar, Turkije van Ellen Hendriks - WaarBenJij.nu

Hokken in Turkije

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

12 September 2014 | Turkije, Payallar

Op 2 september, iets na middernacht, was het dan zover.. Hoppa, op naar Schiphol!

De laatste dagen voor vertrek nog even bij alle dierbaren langs geweest. Op vrijdag nam Ilona me mee naar Blushing Blaricum, om gezellig samen te lunchen. Gordon zelf was er helaas niet, maar wij hebben er niet minder om genoten!
Op zaterdagavond met een drankje en Turks hapje een gezellige avond gehad met mijn vrienden. Op maandag nog eventjes bij mijn lieve oma'tje langs geweest. Toen ik wegging hebben we samen een kaarsje aangestoken, op een goede reis.

Vol goede moed en bepakt met leuke cadeautjes en Hollandse spulletjes (thnx allemaal) ben ik het vliegtuig ingestapt samen met paps en mams. Ik kon nog niet bevatten dat dit voor 3 maanden was, het was meer alsof ik gewoon eventjes lekker op vakantie zou gaan.

Aangekomen in Turkije eerst maar eens ingecheckt in het hotel met paps en mams. De eerste 12 dagen zou ik nog heen en weer pendelen tussen hotel en mijn appartement, zodat ik ook gezellig met paps en mams nog even vakantie zou kunnen vieren.
Na zijn werk zou Dogan ons opzoeken. Het werd wat later.. ojee, hij komt toch wel. Sta je dan met je goeie gedrag en je koffers voor 3 maanden.. Tuurlijk kwam hij wel, hij was wat later omdat hij een mooie bos bloemen was gaan halen. Vertraging meteen vergeven natuurlijk!

De volgende dag konden we pas gaan kijken bij het appartement. Ik had al foto's gezien, maar in het echt was het nog mooier. Verliefd als ik ben heb ik naast het dicht bij me hebben van mijn grote liefde eigenlijk niets nodig, maar toch werd ik erg blij van alles wat ik zag. Een mooi appartement niet ver van Dogan zijn ouders vandaan, met een groot balkon, mooie kamers en zelf een zwembad bij het complex! Hier ga ik het wel vinden, maar het wordt natuurlijk echt een thuis doordat wij er samen gaan wonen.
Handjeklap en hoppa, it's all ours for the next 3 month!

Het hokken kon beginnen. 'S avonds met mijn logeertasje naar het appartement, om 's ochtends weer mee te rijden naar het hotel waar paps en mams verbleven en daar lekker zwemmen, eten, drinken en relaxen. Leuke en lieve mensen ontmoet, en alvast een beetje mijn Turks op kunnen halen in het contact mrt het personeel.

Op zondag was Dogan zijn eerste vrije dag. Heerlijk samen wakker worden en weer voor de eerste keer samen ontbijten. Daarna pa en ma opgehaald om een dagje naar Alanya te gaan. We hebben er een strandmiddag van gemaakt op het bekende mooie Kleopatrastrand, waarna we lekker hebben gegeten bij het restaurant van een vriend van Dogan.
'S avonds hebben Dogan en ik samen met mijn ouders de ouders van Dogan bezocht. Ik blijf versteld staan van de gastvrijheid. Het was gezellig, ondanks de taalbarriere. Dan maar met handen en voeten, vingers en tenen. Je merkt dat het dan al snel goed is en goed voelt onderling.

Ook mijn neef Marco en zijn vriendin Mayka waren een aantal dagen in Alanya. Op dinsdagavond hebben we met z'n allen een terrasje gepikt. Leuk om je familie zo eens op een heel andere plek te zien. We hebben een hele gezellige avond gehad!

Op donderdag had Dogan weer een vrije dag omdat hij had kunnen ruilen met een vriend. We hebben een auto gehuurd en zijn met mijn ouders en Dogan zijn zusje naar Dogan zijn geboortedorp geweest.
Vooraf wist ik dat het een heel eind rijden was, met vele bochten, door de bergen. Maar dat we zoveel bochten tegen zouden komen... In spin de bocht gaat in, uit spuit de bocht gaat uit.. (En dat x1000..)
Onderweg gestopt om verse forellen te kopen. Pa heeft zelf aan mogen wijzen welke vissen er 's avonds op de barbecue zouden verdwijnen. Buit binnen, op naar de volgende bocht. Uiteindelijk kwamen we na 2 uur rijden aan in het dorp. We werden heel gastvrij ontvangen bij een oom en tante van Dogan bij wie we thee hebben gedronken op de veranda. Wat een heerlijk leven zo in het dorp. Een lekker windje, overal vers je eten kunnen plukken, melk vers uit de koe en de eieren voor het oprapen.
Na het theekransje hebben we een bezoekje gebracht aan het graf van de grootouders van Dogan. Daarna zijn we gaan eten bij een tante van Dogan, welke onze visjes al op de bbq had liggen. Als toetje hebben we Turkse sneeuw gegeten (ijs uit de bergen, heel zoet). Daarna was het weer tijd om de hele rit terug te gaan maken, zodat we voor het donker weer thuis zouden zijn.
Een geweldig mooie dag, vele indrukken op gedaan, veel geleerd over de roots van mijn mannetje. Ook mijn ouders en zusje Ayse vonden heb top!

De tijd gaat snel, het is alweer zaterdag. Vandaag gaan mijn ouders naar huis. Daarom gisteravond nog samen wat gedronken en toen kwamen spap en smam ineens aan met een grote bos bloemen, een welkom-in-jullie-appartement-boeketje. Zo lief, deze heeft een mooie plek op onze keukentafel gekregen.

Vanaf nu zal het echte leven gaan beginnen. Ik ben zo benieuwd hoe alles gaat verlopen en gaat bevallen. Maar ik weet zeker dat we een mooie tijd tegemoet gaan!

  • 13 September 2014 - 09:37

    Floortje:

    Hoi Ellen en Dogan, wat fijn dat jullie een eigen stekkie hebben gevonden.
    Lekker gaan genieten van het samen zijn! Mooie tijd daar! Xx Floortje

  • 13 September 2014 - 11:55

    Patty:

    Lieve Ellen en Dogan,

    Ik wens jullie alle goeds en hoop dat het expiriment zo goed bevalt dat het definitief kan gaan worden! Leuk je blog Ellen! Gezellig geschreven! Ik ga je volgen! :D
    Ik wens jullie een superfijne tijd samen. Geniet van elkaar en leer elkaar door en door kennen.

    Veel liefs,

    Patty xxx

  • 13 September 2014 - 16:59

    Kelly:

    Heel mooi geschreven!.. Fijn dat je nu eindelijk dichtbij je mannetje bent en misschien er gaat wonen!
    Heel veel plezier, succes en geluk met al je vrienden, familie en natuurlijk je grote liefde om je heen!..

    Dikke kuss Kelly

  • 14 September 2014 - 08:28

    Bente En Marcel:

    Hoi Ellen,
    Wat een leuke blog! We gaan je volgen! Geniet van de komende drie maanden samen met Dogan.
    Groetjes Marcel, Bente, Mels en Jent

  • 15 September 2014 - 17:45

    Anne-Marie:

    Hallo Ellen.
    Leuk dat je een blog bij gaat houden.
    Ben benieuwd wat we allemaal te lezen krijgen.
    Heel veel geluk samen met Dogan.
    En geniet er maar lekker van om 3 maanden samen te zijn.

    Groetjes ook aan Dogan,
    Anne-Marie.

  • 16 September 2014 - 14:49

    Wilma:

    Hallo ellen fijn dat het zo goed gaat ben je al vanalles aan het doen daar en bevalt het leventje in Turkije heel veel groetjes van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Actief sinds 24 Aug. 2014
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 6712

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 28 November 2014

Proefwonen in Turkije

Landen bezocht: